Τίτλος – Title
|
Παράµετροι Επιτυχίας των Φοιτητών του Τµήµατος Φυσικοθεραπείας ΤΕΙ Πάτρας στα Θεωρητικά Μαθήµατα Ειδικότητας Parameters of Student Success of the Physiotherapy Department, TEI of Patras in specialty Lectures |
|
Συγγραφέας – Author
|
Σοφία Λαµπροπούλου, Χρήστος Θεοδωρόπουλος, Γιάννης Ταχούλας, Ευδοκία Μπίλλη, Μαρία Μουτζούρη, Κωνσταντίνα Βασιλειάδη, Κωνσταντίνος Κουτσογιάννης, Ηλίας Τσέπης Τµήµα Φυσικοθεραπείας Αιγίου, ΤΕΙ Πατρών, Ψαρών 6, 25100, Αίγιο, Ελλάς Sofia Lampropoulou, Christos Theodoropoulos, Giannis Tachoulas, Evdokia Billi, Maria Moutzouri, Konstantina Vasiliadi, Constantinos Koutsojannis, Ilias Tsepis Department of Physiotherapy, Technological Educational Institution (TΕΙ) of Patras, Psaron 6, GR-25100, Aigio, Hellas |
|
Παραπομπή – Citation
|
Λαµπροπούλου,Σ., Θεοδωρόπουλος,Χ., Ταχούλας,Γ., Μπίλλη,Ε., Μουτζούρη,Μ., Βασιλειάδη,Κ., Κουτσογιάννης,Κ., Τσέπης,Η. : Παράµετροι Επιτυχίας των Φοιτητών του Τµήµατος Φυσικοθεραπείας ΤΕΙ Πάτρας στα Θεωρητικά Μαθήµατα Ειδικότητας, Επιθεώρηση Κλιν. Φαρμακολ. Φαρμακοκινητ. 31: 171-181 (2013) Lampropoulou,S., Theodoropoulos,Ch., Tachoulas,G., Billi,E., Moutzouri,M., Vasiliadi,K., Koutsojannis,C., Tsepis,I. : Parameters of Student Success of the Physiotherapy Department, TEI of Patras in specialty Lectures, Epitheorese Klin. Farmakol. Farmakokinet. 31: 171-181 (2013) |
|
Ημερομηνία Δημοσιευσης – Publication Date
|
– – –
|
|
Γλώσσα Πλήρους Κειμένου –
Full Text Language |
Ελληνικά – Greek |
|
Παραγγελία – Αγορά –
Order – Buy |
Ηλεκτρονική Μορφή: pdf (15 €) –
Digital Type: pdf (15 €) pharmakonpress[at]pharmakonpress[.]gr |
|
Λέξεις κλειδιά – Keywords
|
Τριτοβάθµια εκπαίδευση, παράγοντες επιτυχίας, θεωρίες ειδικότητας
Higher Education, success parameters, specialty lectures
|
|
Λοιποί Όροι – Other Terms
|
Άρθρο Article |
|
Περίληψη – Summary
|
ΣΚΟΠΟΣ: Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να βρει τους παράγοντες που σχετίζονται µε την επιτυχία των φοιτητών φυσικοθεραπείας ενός Ελληνικού ιδρύµατος στις θεωρίες ειδικότητας. ΜΕΘΟ∆ΟΛΟΓΙΑ: Ερωτηµατολόγιο κλειστών ερωτήσεων διαβαθµισµένης κλίµακας (τύπου Likert) διανεµήθηκε σε προπτυ- χιακούς φοιτητές φυσικοθεραπείας του ΤΕΙ Πάτρας που είχαν εξεταστεί για µία τουλάχιστον φορά σε θεωρίες ειδικότητας του προηγούµενου εξαµήνου. Το ερωτηµατολόγιο ήταν χωρισµένο σε δυο ενότητες σχετικές µε 1) δηµογραφικά στοιχεία φοιτητών, γενικά στοιχεία για επιλογή προτίµησης της σχολής, και προηγούµενη κλινική εµπειρία 2) στοιχεία για τον τρόπο παράδοσης θεωριών, µεταδοτικότητα καθηγητή, τυπικότητα (τήρηση ωραρίων των µαθηµάτων), αντικειµενικότητα βαθµολόγησης, ενεργό ρόλο φοιτητών, παρακολούθηση θεωριών, κτιριακές εγκαταστάσεις και τεχνολογικός εξοπλισµός. Α- ΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: ∆όθηκαν 200 ερωτηµατολόγια, απαντήθηκαν τα 165 (71 άντρες, 94 γυναίκες, 63% του δείγµατος ήταν ηλικίας 21-23 ετών). Θεωρίες ειδικότητας που στο πρόγραµµα σπουδών συνοδεύονταν και από εργαστηριακό µέρος (κλινικές σε νοσοκοµεία) είχαν το µικρότερο ποσοστό (14%) αποτυχίας (βαθµός<5). Η βαθµολογία των φοιτητών δεν βρέθηκε να συσχετίζεται µε την παράλληλη µε τις σπουδές εργασία των φοιτητών (χ2=14.21, p>0.05), τη συστηµατικότητά τους στο διάβασµα (χ2=13.69, p>0.05), τη συµµετοχή τους σε σεµινάρια φυσικοθεραπείας (χ2=8.84, p>0.05) ή τις κτιριακές εγκαταστάσεις και τεχνολογικό εξοπλισµό του τµήµατος (χ2=14.16, p>0.05), αλλά από τη µεταδοτικότητα του καθηγητή (χ2=30.09, p=0.018), την τήρηση των ωραρίων και των µαθηµάτων (χ2=26.49, p=0.047), τον ενεργό ρόλο των φοιτητών κατά τη διάρκεια των διαλέξεων (χ2=26.98, p=0.042) και την αντικειµενικότητα της βαθµολόγησης (χ2=32.79, p=0.008). ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Η δυναµική συµµετοχή των φοιτητών και καθηγητών στην εκπαιδευτική διαδικασία επηρεάζει την επιτυχία στα θεωρητικά µαθήµατα ειδικότητας της σχολής Φυσικοθεραπείας και τονίζει την αναγκαιότητα για συνεργασία και αλληλεπίδραση εκπαιδευτικών και φοιτητών. Aim: The aim of the present research is to find the parameters that associate with students success in the Physiotherapy Department of a Greek University at specialty lectures. Methodology: A closed questions – of Likert-type rating scale – questionnaire was distributed to undergraduate Physiotherapy students of ΤΕΙ of Patras who had been examined in specialty lectures of last semester at least one time. The questionnaire was divided in two units with 1) demographic data, general data about preference selection of faculty and previous clinical experience 2) data about the delivery methods of the theories, the lecturers communicability, compliance with the schedule, assessing objectivity, the active role of students, their presence in lectures, building settlements and technical equipment. Results: 200 questionnaires were distributed, 165 were filled in (71 men, 94 women, 63% of the sample was at age of 21-23 years). Specialty lectures with practical part (clinical placements) had the smallest percentage (14%) of failure (grade<5). The students grades were not associated with the extra students occupation (χ2=14.21, p>0.05), the systematic way of their studying (χ2=13.69, p>0.05), their participation in Physiotherapy seminars (χ2=8.84, p>0.05) (χ2=14.16, p>0.05), but with the lecturers communicability (χ2=30.09, p=0.018), the lecturer’s compliance with the schedule and the syllabus (χ2=26.49, p=0.047), the active role of students during the lectures (χ2=26.98, p=0.042) and the objectivity of assessment (χ2=32.79,p=0.008). Conclusions: The active participation of students and lecturers in academic procedure affect the students success in specialty lectures of Physiotherapy Department and highlight the necessity for collaboration and interaction between lecturers and students. |
|
Αναφορές – References
|
1. O’Connor D.J.: An Introduction to the Philosophy of Education. Routledge & Kegan Paul, London, 1957
2. Choudhury I.: Predicting student performance using multiple regression. Proceedings of the 2002 ASEE Gulf- Southwest Annual Conference, (2001) 3. Eskew R., Faley R.: Some determinants of student performance in the first college level financial acing course. The Acing Review. 63: 137-147 (1998) 4. Syed H., Raza N.: Factors affecting students’ performance – A case of private colleges. Bangladesh J. Sociol. 3(1): 1-16 (2006) 5. Elvers G.C., Polzella D.J., Graetz K.: Procrastination in online courses perfomance and attitudinal differences. Teaching of Psychology Journal 30 (2): 159-162 (2003) 6. Kallock K.: Predicting Success at the University of Washington. University of Washington Economics 482. econ.washington.edu/user/ellis/econ482/Kallock.pdf, (1998) 7. Easterling D.: Distance learning Performance/Completion Rates: Are there any predictors? Research notes from institutional planning and research Sinclair Community College Office of Institutional Planning and Reasearch 7-11. www.sinclair.edu/departments/ipr, (2001). 8. Kruck S., Lending D. Predicting Academic Performance in an introductory-Level IS Course. Information Technology Learning and Performance 21: 9-15 (2003) 9. Evans M., Farley A.: Institutional Characteristics and the Relationship between Students’ First-Year University and Final-Year Secondary School Academic Performance. Journal of Institutional Research in Australasia. 7: 36-44 (1998) 10. Garton B., Dyer J., King B., Ball A.: Factors associated with the academic performance and retention of college agriculture students. NACTAL Journal 3: 21-27 (2000) 11. Harackiewicz J., Barron K., Tauer J., Elliot A.: Prediciting Success in Collage: A longitudinal study of achievement goals and ability measures as predictors of interest and performance from freshman year through graduation. Journal of Educational Psychology 94: 562-575 (2002) 12. Illinois Report, Focus on student success: Issues underlying persistence and degree completion and related improvement strategies. State of Illinois Board of higher School Item. 7(10): 1-15 (2002) 13. Salamonson Y., Andrew S.: Academic performance in nursing students: influence of part-time employment, age and ethnicity. Adv. Nurs. 55: 342-349; discussion 350-1, (2006). 14. Sidiropoulos D., Valasidou A., Bousiou-Makridou D.: Adaptive web based learning and factors affecting student performance in economics. In( P. Kommers, G. Richards, Eds) Proceedings of World Conference on Educational Multimedia Hypermedia and Telecommunications. Pp. 4497-4501 (2005) 15. Gorniak P., Poole D.: Predicting future user actions by observing unmodified applications. American Association for Artificial Intelligence, 217-223 (2000) 16. Zukerman I., Albrecht D,: Predictive statistical models for user modeling. User Modeling and User-Adapted Interaction. Pp. 5-8, Kluwer Academic Publishers, 2001 17. Parker J.D.A., Summerfeldt L., Hogan M.J., Majeski S,: Emotional intelligence and academic success: examining the transition from high school to university. Personality and Individual Differences 36(1): 163-172 (2004) 18. Costa M.L., Van Rensburg L., Rushton N.: Does teaching style matter? A randomised trial of group discussion versus lectures in orthopaedic undergraduate teaching. Med. Educ. 41: 214-217 (2007) 19. Morss K., Murray R.: Teaching at University. SAGE Publications, London, 2005 20. Μαρβάκη Χ., Πολυκανδριώτη Μ., Βασιλόπουλος Γ., συναλ.: Σχέση της παρακολούθησης της διδασκαλίας των µαθηµάτων µε την απόδοση στις τελικές εξετάσεις σε φοιτητές Νοσηλευτικής του ΤΕΙ Αθήνας. Το Βήµα Του Ασκληπιού 2(1): 1-9 (2007) 21. Καλογιάννη Α., Στεργιάννης Π., Ίντας Γ., συναλ.: Παράγοντες που οδηγούν σε απουσία των φοιτητών νοσηλευτικής του TEI Αθήνας από τα µαθήµατα. Το Βήµα του Ασκληπιού 11(2): 281-292 (2012) 22. Μήττας Ν., Φλώρου Γ., Πολυχρονίδου Π,: Μελέτη της διάρκειας φοίτησης των σπουδαστών του Τµήµατος Λογιστικής Καβαλάς µέσω της ανάλυσης επιβίωσης. Ελληνικό Στατιστικό Ινστιτούτο. Πρακτικά 22ου Πανελληνίου Συνεδρίου Στατιστικής. 131-138, (2009) 23. Sauders M., Thornhill Α., Lewis P,: Research methods for business students. Pp. 100-160, 4th Edition Prentice Hall, 2006 24. Κυριαζόπουλος Π., Σαµαντά Ε,: Μεθοδολογία έρευνας και εκπόνησης διπλωµατικών εργασιών. Σύγχρονη Εκδοτική, Αθήνα, 2010 25. Φράγκος Χ.: Στατιστική επεξεργασία και ανάλυση δεδοµένων µε χρήση του Microsoft Excel: για τις οικονοµικές και διοικητικές επιστήµες και για τα εργαστήρια στατιστικής των Πανεπιστηµίων και ΤΕΙ: βήµα προς βήµα λύση στατιστικών προβληµάτων µε χρήση των εντολών του Microsoft Excel ανάλυση κλάδων (Factor Analysis) µε χρήση SPSS. Σελ. 37-46, Σταµούλης, Αθήνα, 2002 26. Γναρδέλλης Χ,: Ανάλυση δεδοµένων µε το SPSS0 For Windows. Σελ. 347-382, Εκδόσεις Παπαζήσης, Αθήνα, 2006 27. Pallant J.: SPSS survival manual: a step by step guide to data analysis using SPSS for Windows. Pp.8-11, Open University Press, UK, 2007 |
Online ISSN 1011-6575
• Elsevier’s Bibliographic Databases: Scopus, EMBASE, EMBiology, Elsevier BIOBASE
SCImago Journal and Country Rank Factor
Articles published in this Journal are Indexed or Abstracted in:
• Chemical Abstracts
• Elsevier’s Bibliographic Databases: Scopus, EMBASE, EMBiology, Elsevier BIOBASE
SCImago Journal and Country Rank Factor
Τι είναι η Επιθεώρηση Κλινικής Φαρμακολογίας και Φαρμακοκινητικής-Ελληνική Έκδοση-Οδηγίες προς τους Συγγραφείς
What is Epitheorese Klinikes Farmakologias και Farmakokinetikes-Greek Edition-Instrunctions to Authors
Άρθρα Δημοσιευμένα στην Επιθεώρηση Κλινικής Φαρμακολογίας και Φαρμακοκινητικής-Ελληνική Έκδοση
Articles Published in Epitheorese Klinikes Farmakologias και Farmakokinetikes-Greek Edition
Συντακτικη Επιτροπή-Editorial Board
ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ – ANNUAL SUBSCRIPTION
|
||
Γλώσσα Πλήρους Κειμένου –
Full Text Language |
Ελληνικά – Greek
|
|
Παραγγελία – Αγορά –
Order – Buy |
Ηλεκτρονική Μορφή: pdf (70 €) –
Digital Type: pdf (70 €) pharmakonpress[at]pharmakonpress[.]gr
|
|
Έντυπη Μορφή (70 € + έξοδα αποστολής)
Printed Type (70 € + shipping) pharmakonpress[at]pharmakonpress[.]gr
|