Τίτλος – Title
|
Διερεύνηση Επιπέδων του Άγχους σε Φοιτητές ΑΤΕΙ Αναφορικά με την Επίδοσή τους στη Διάρκεια της Εξεταστικής Διαδικασίας Investigating Technological Educational Institute of Athens (A.T.E.I.) Students’ Anxiety Levels during Exams |
|
Συγγραφέας – Author
|
Ελισσάβετ Βάγκα1, Βενετία Νοταρά1, Αικατερίνη Αργυρού2, Φωτεινή Γκοτσίδου2, Αικατερίνη Μπούρα3, Ανάργυρος Δημόπουλος4, Κωνσταντίνος Κουλουρίδης5 1 Καθηγήτρια Εφαρμογών Msc, Τμήμα Επισκεπτών-τριών Υγείας, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας Πρόνοιας, Ανώτατο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Αιγάλεω, Αθήνα, Ελλάδα
Elissavet Vagka1, Venetia Notara1, Aikaterini Argirou2, Fotini Gotsidou2, Aikaterini Boura3, Anargyros Demopoulos4, Konstantinos Koulouridis5 1Lecturer, MSc, Department of Health Visiting, Faculty of Health and Caring Professions, Technological Educational Institute (ATEI) of Athens, Egaleo, Athens, Greece |
|
Παραπομπή – Citation
|
Βάγκα,Ε., Νοταρά,Β., Αργυρού,Α., Γκοτσίδου,Φ., Μπούρα,Α., Δημόπουλος,Α., Κουλουρίδης,Κ.: Διερεύνηση Επιπέδων του Άγχους σε Φοιτητές ΑΤΕΙ Αναφορικά με την Επίδοσή τους στη Διάρκεια της Εξεταστικής Διαδικασίας, Επιθεώρηση Κλιν. Φαρμακολ. Φαρμακοκινητ. 29: 223-227 (2011) Vagka, E.,Notara,V., Argirou,A., Gotsidou,F., Boura,A., Demopoulos,A., Koulouridis,K. : Investigating Technological Educational Institute of Athens (A.T.E.I.) Students’ Anxiety Levels during Exams, Epitheorese Klin. Farmakol. Farmakokinet. 29: 223-227 (2011) |
|
Ημερομηνία Δημοσιευσης – Publication Date
|
1 Νοεμβρίου 2011 – 2011-11-01
|
|
Γλώσσα Πλήρους Κειμένου –
Full Text Language |
Ελληνικά – Greek |
|
Παραγγελία – Αγορά –
Order – Buy |
Ηλεκτρονική Μορφή: pdf (15 €) –
Digital Type: pdf (15 €) pharmakonpress[at]pharmakonpress[.]gr |
|
Λέξεις κλειδιά – Keywords
|
Στρες, εξετάσεις, φοιτητές, άγχος, ακαδημαϊκή επίδοση
Stress, exams, students, anxiety, academic performance
|
|
Λοιποί Όροι – Other Terms
|
Στατιστική Μελέτη Statistical Study |
|
Περίληψη – Summary
|
Η επιτυχία ή η αποτυχία ενός ατόμου να ελέγχει καταστάσεις, που μπορούν να προκαλέσουν άγχος, ασκούν βαθιά επίδραση στη λειτουργική του ικανότητα. Η μελέτη σκοπό είχε να διερευνήσει τα συμπτώματα άγχους των φοιτητών κατά τη διάρκεια της αξιολόγησή τους σε περίοδο εξετάσεων με στόχο να ευαισθητοποιηθεί η ακαδημαϊκή κοινότητα αναφορικά με την ύπαρξη άγχους στους φοιτητές, προκειμένου να επανα-χαράξει νέες στρατηγικές βιωματικής προσέγγισης στην απόκτηση γνώσης. Το υλικό της μελέτης αποτέλεσαν 300 φοιτητές της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας του Ανώτατου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Αθήνας, όλων των εξαμήνων, με τυχαία επιλογή. Ως μεθοδολογικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα των Nist και Diehl (1990), με προσωπική συνέντευξη. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με τη χρήση του στατιστικού πακέτου SPSS έκδοση 15. Τα αποτελέσματα αξιολογήθηκαν βάσει προτυπωμένου σκορ. Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν τα ακόλουθα. Για συμπτώματα, όπως ιδρωμένες παλάμες, τρεμάμενα χέρια, σφίξιμο στο στομάχι, ναυτία και πανικός πριν την εξέταση, οι απαντήσεις των φοιτητών κυμάνθηκαν σε μεγαλύτερο ποσοστό στο σπάνια και μερικές φορές, ενώ στο πάντα εμφανίζονται τα μικρότερα ποσοστά. Η ίδια εικόνα στα αποτελέσματα εμφανίστηκε και για τις απαντήσεις σχετικά με την ψυχολογική τους κατάσταση κατά τη διάρκεια της εξεταστικής διαδικασίας. Τα αποτελέσματα βάσει του προτυπωμένου σκορ έδειξαν πως οι φοιτητές σε ποσοστό 28% δεν έχουν καθόλου άγχος, σε ποσοστό 61,5% εμφανίζει φυσιολογικό άγχος και σε ποσοστό 10,5% παρουσιάζει υψηλά επίπεδα άγχους. Συμπερασματικά, οι φοιτητές στην πλειοψηφία τους διακατέχονται από φυσιολογικό άγχος χωρίς να είναι αμελητέο το ποσοστό 10,5% κατά το οποίο το άγχος φαίνεται να διατηρεί υψηλά επίπεδα. Προτείνεται διερεύνηση διαφορετικών εξεταστικών μεθόδων για να διαπιστωθεί ο βαθμός συγκέντρωσης, διαμόρφωσης των απαντήσεων και ανάπτυξης της κριτικής σκέψης των φοιτητών, χωρίς να αποτελούν τροχοπέδη στην ακαδημαϊκή τους επίδοση, αλλά μοχλό ενθάρρυνσης και επιβράβευσης. The success or failure of an individual to cope with stressful situations, undermine his cognitive performance. Aim: The objective of this study was to examine college students’ anxiety symptoms during the exam. The aim was to familiarize the academic community regarding the existence of students’ anxiety so as to redraw new strategies of knowledge acquisition. Material – Method: Study sample consisted of 300 students, randomly selected from the School of Health and Welfare of the Technological Educational Institute of Athens (A.T.E.I.) of all years. The interviews were based on the scale of Nist and Diehl (1990). The SPSS version 15 software was used for the statistical analysis, whereas descriptive statistics were applied to analysing the data. The results were evaluated on preprinted scores. Results: Symptoms, such as sweaty palms, shaky hands, abdominal pains, nausea and panic before exams appeared, mainly, in the answers of rarely and sometimes whereas in the answer of always the percentage was lower. The same picture appeared in the answers concerning their psychological condition during the exam process. The results, based on preprinted scores, indicated that 28% of the respondents had no anxiety, 61.5% had a basal anxiety, while 10.5% had a higher mean anxiety score. Conclusions: This study indicates a moderate level of exam anxiety, however the 10.5% with high level of anxiety should not be underestimated. Therefore it is recommended that modifications and improvements in students’ performance are needed, so as to develop critical thinking, to increase attentiveness and concentration, to enhance emotional intelligence and to optimize learning skills. |
|
Αναφορές – References
|
1. Το στρες και η αντιμετώπισή του: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Εργαστήριο Ψυχολογικής Συμβουλευτικής Φοιτητών, (2001)
2. Ο φόβος για τις εξετάσεις: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Εργαστήριο Ψυχολογικής Συμβουλευτικής Φοιτητών, (2001) 3. Αγάθου Θ.: Ερευνητική εργασία του στρες την ώρα της εξέτασης. http://www. Agathoytheo.com/stressgoar./info, (2005) 4. Berlak H., Newman F., Adams E., Archbald D.R., Burgess T., Raven J., Romberg A., (Eds.): Toward a New Science of Educational Testing and Assessment. State University of New York Press, New York, 2005 5. Chapell M.S., Blanding Z.B., Silverstein M.E., Takahashi M., Newman B., Gubi A., McCann N.: Test anxiety and academic performance in undergraduate and graduate students. J. Educ. Psychol. 97: 268-274 (2005) 6. Latas M., Pantić M., Obradović D.: Analysis of test anxiety in medical students Med. Pregl. 63(11-12): 863-866 (2010) 7. Hashmat S., Hashmat M., Amanullah F., Aziz S.: Factors causing exam anxiety in medical students. J. Pak. Med. Assoc. 58: 167-170 (2008) 8. Neuderth S., Jabs B., Schmidtke A.: Strategies for reduceing test anxiety and optimizing exam preparation in German university students: a prevention-oriented pilot project of the University of Wόrzburg. J. Neural. Transm. 116: 785-790 (2009) 9. Saipanish R.: Stress among medical students in a Thai medical school. Med. Teach. 25: 502-506 (2003) 10. Eum K., Rice K.G.: Test anxiety, perfectionism, goal orientation, and academic performance. Anxiety Stress Coping 24: 167-178 (2011) 11. Abdel-Khalek A.M., Lester D.: Anxiety in Kuwaiti and American college students. Psychol. Rep. 99: 512-514 (2006) 12. Zuardi A.W., Prota Fdel G., Del-Ben C.M.: Reduction of the anxiety of medical students after curricular reform. Rev. Bras. Psiquiatr. 30: 136-138 (2008) 13. Putwain D.W., Woods K.A., Symes W.: Personal and situational predictors of test anxiety of students in postcompulsory education. Br. J. Educ. Psychol. 80(Pt 1): 137-160 (2010) 14. Mwamwenda T.S.: Test anxiety and academic achievement among South African university students. Psychol. Rep. 75(3 Pt 2): 1593-1594 (1994) 15. Ramirez G., Beilock S.L.: Writing about testing worries boosts exam performance in the classroom. Science 331(6014): 211-213 (2011) 16. Malathi A., Damodaran A.: Stress due to exams in medical students-role of yoga. Indian J. Physiol. Pharmacol. 43: 218-224 (1999) |
Online ISSN 1011-6575
• Elsevier’s Bibliographic Databases: Scopus, EMBASE, EMBiology, Elsevier BIOBASE
SCImago Journal and Country Rank Factor
Articles published in this Journal are Indexed or Abstracted in:
• Chemical Abstracts
• Elsevier’s Bibliographic Databases: Scopus, EMBASE, EMBiology, Elsevier BIOBASE
SCImago Journal and Country Rank Factor
Τι είναι η Επιθεώρηση Κλινικής Φαρμακολογίας και Φαρμακοκινητικής-Ελληνική Έκδοση-Οδηγίες προς τους Συγγραφείς
What is Epitheorese Klinikes Farmakologias και Farmakokinetikes-Greek Edition-Instrunctions to Authors
Άρθρα Δημοσιευμένα στην Επιθεώρηση Κλινικής Φαρμακολογίας και Φαρμακοκινητικής-Ελληνική Έκδοση
Articles Published in Epitheorese Klinikes Farmakologias και Farmakokinetikes-Greek Edition
Συντακτικη Επιτροπή-Editorial Board
ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ – ANNUAL SUBSCRIPTION
|
||
Γλώσσα Πλήρους Κειμένου –
Full Text Language |
Ελληνικά – Greek
|
|
Παραγγελία – Αγορά –
Order – Buy |
pharmakonpress[at]pharmakonpress[.]gr
|
|
pharmakonpress[at]pharmakonpress[.]gr
|