Τόμος 35 (2017) – Τεύχος 3 – Άρθρο 4 – Επιθεώρηση Κλινικής Φαρμακολογίας και Φαρμακοκινητικής – Ελληνική Έκδοση – Volume 35 (2017) – Issue 3 – Article 4 – Epitheorese Klinikes Farmakologias και Farmakokinetikes – Greek Edition

Τίτλος – Title

Διερεύνηση της Συμμόρφωσης των Καταναλωτών στην Ορθή Χρήση των Καλλυντικών μετά την Εφαρμογή του Νέου Κανονισμού (Ε.Ε) 1223/2009

Investigation of Consumer Compliance for the Good Use of Cosmetics following the Implemen-tation of the New Regulation (EU) 1223/2009

Συγγραφέας – Author

Μ. Καραβασίλη, Δ. Μανούση, Δ. Φωτοπούλου, Ε. Μέντζιου,

Κ. Ντελέζος

Τμήμα Δημόσιας Υγείας και Κοινοτικής Υγείας Κατεύθυνση Δημόσια Υγεία, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Αθήνας, Αιγάλεω, Αθήνα, Ελλάς

M. Karavasili, D. Manoussi, D. Fotopoulos, E.Mentziou, K. Delezos

Department of Public Health and Community Health Direction Public Health, School of Occupational Health and Welfare, Technological Educational Institute of Athens, Egaleo, Athens, Greece
Παραπομπή – Citation
Επιθεώρηση Κλιν. Φαρμακολ. Φαρμακοκινητ. 35: 123-130 (2017)
Epitheorese Klin. Farmakol. Farmakokinet. 35: 123-130 (2017)
Ημερομηνία Δημοσιευσης – Publication Date
24 Ιουλίου 2017 – 2017-07-24
Γλώσσα Πλήρους Κειμένου –
Full Text Language

Ελληνικά – Greek

Παραγγελία – Αγορά –
Order – Buy
Ηλεκτρονική Μορφή: pdf (15 €)
Digital Type: pdf (15 €)
pharmakonpress[at]pharmakonpress[.]gr
Λέξεις κλειδιά – Keywords
καλλυντικά, δερματίτιδες, φυτικά προϊόντα, συνθετικά προϊόντα, καταναλωτικό κοινό
cosmetics, dermatitis, herbal products, synthetic products, consumers
Λοιποί Όροι – Other Terms

Άρθρο

Article

Περίληψη – Summary

Σκοπός της έρευνας είναι η διερεύνηση των γνώσεων και των στάσεων των καταναλωτών ως προς τα καλλυντικά προϊόντα σχετικά με το νέο Κανονισμό 1223/2009 και της συμμόρφωσής τους στα θέματα Δημόσιας Υγείας τα οποία προάγει.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Το δείγμα αποτελείται από 100 καταναλωτές, οι οποίοι απάντησαν ερωτηματολόγιο 35 ερωτήσεων κλειστού και ανοιχτού τύπου, με μορφή προσωπικής συνέντευξης. Για τα αποτελέσματα χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πακέτο SPSS.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Το μεγαλύτερο ποσοστό (96%) του αναφερόμενου πληθυσμού δεν έχουν ενημερωθεί για τον νέο Κανονισμό της Ε.Ε 1223/2009 που αφορά τα καλλυντικά προϊόντα, ενώ μόλις το 4% έχουν λάβει σχετική ενημέρωση. To 31% των καταναλωτών έχουν σαν κύρια πηγή ενημέρωσης για τα καλλυντικά τον Δερματολόγο, τον Φαρμακοποιό και τον Αισθητικό. Το 20% των καταναλωτών επιλέγει να αγοράσει καλλυντικά προϊόντα από το φαρμακείο, το 56% από τις αλυσίδες καταστημάτων καλλυντικών προϊόντων και το 24 % από το Super Market.Η πλειονότητα (100%) των καταναλωτών δεν γνωρίζουν καμία συντηρητική ουσία που να επιτρέπεται η χρήση της στα καλλυντικά προϊόντα. Το 89% των καταναλωτών θεωρούν ασφαλέστερα τα καλλυντικά προϊόντα φυτικής προέλευσης, ενώ το 11% τα καλλυντικά συνθετικής προέλευσης. Το 80% των καταναλωτών επηρεάζονται μόνο από το όνομα και την εταιρική επωνυμία του προϊόντος και το 86% από τους ισχυρισμούς δράσης των καλλυντικών προϊόντων (ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, ιδιότητες). Μόλις το 38% των καταναλωτών ελέγχουν τον κατάλογο των αλλεργιογόνων ουσιών, αντιθέτως  το 72% διαβάζουν τις ιδιαίτερες προφυλάξεις που αναγράφονται στη συσκευασία των καλλυντικών προϊόντων. Τέλος τα στοιχεία του Υπεύθυνου Προσώπου έχουν χρησιμοποιηθεί μόνο από το 4% των καταναλωτών, ενώ οι υπόλοιποι (96%) δεν τα έχουν χρησιμοποιήσει.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Η έρευνα αναδεικνύει έλλειψη πληροφόρησης  των καταναλωτών σχετικά με το νέο κανονισμό 1223/2009 ,όσον αφορά τα συστατικά των καλλυντικών και την επικινδυνότητά τους. Επίσης επισημαίνονται εσφαλμένες πρακτικές του κοινού  για την επιλογή καλλυντικού σκευάσματος. Απαιτείται ενημέρωση σε ευρύτερα πεδία καταναλωτών. Τα παραπάνω συμπεράσματα επιβεβαιώνονται και από άλλες έρευνες που έχουν γίνει, με θέμα τα καλλυντικά προϊόντα, όπως εκείνη του πανεπιστημίου Πατρών και εκείνη του νοσοκομείου Carolus & Willem Alexander.

The purpose of the research is to investigate the knowledge and attitudes of consumers regarding cosmetics regarding the new Regulation 1223/2009 and their compliance with the Health Issues it promotes. METHODOLOGY: The sample consists of 100 consumers, who answered a questionnaire to 35 closed and open-ended questions in the form of a personal interview. The SPSS statistic was used for the results. RESULTS: The largest percentage (96%) of the reported population has not been informed about the new EU Regulation 1223/2009 on cosmetic products, while only 4% have been informed about it. 31% of consumers have as main source of information about cosmetics in Dermatologist, Pharmacist and Aesthetics. 20% of consumers choose to buy cosmetics from the pharmacy, 56% from the cosmetics store chains and 24% from the Super Market. The majority of consumers (100%) do not know any preservatives that allow the use of Cosmetics. 89% of consumers consider safer cosmetic products of plant origin, while 11% of cosmetics of synthetic origin. 80% of consumers are affected only by the brand name and brand name of the product and by 86% of cosmetic product claims (special features, properties). Only 38% of consumers check the list of allergenic substances, 72% perceive the special precautions contained in the cosmetics package. Finally, the Labor Inspectorate data has been used by only 4% of consumers, while the rest (96%) have not used them. CONCLUSIONS: The survey highlights the lack of consumer information on the new Regulation 1223/2009 as regards the ingredients of cosmetics and their hazards. It also highlights false public practices for choosing the cosmetic formula. Information is required in wider consumer areas. The above findings are confirmed by other research on cosmetic products such as that of the University of Patras and that of the Carolus & Willem Alexander Hospital.

Αναφορές – References1
 

  1. Official Journal of the European Union, Regulation (EC) No 1223/2009 of the European Parliament and of the Council, Official journal of the European Union, 30  November 2009.
  2. Μουλοπούλου-Καρακίτσου Κ., Ρηγόπουλος Δ., Στρατηγός Ι.Δ., Καλλυντικά Συστατικά και Εφαρμογές, Β΄ έκδοση, Εκδόσεις ΒΗΤΑ Ιατρικές Αθήνα 2001
  3. Somasundaran et al, Nanotechnology and Related Safety Issues for Delivery of Active Ingredients in Cosmetics, Volume 32, Issue 10 (The Materials Science of Cosmetics) ,October 2007, pp. 779-786
  4. BBC News. 3 November 2004. “Roman cosmetic secrets revealed”. Accessed 27 January 2007.
  5. EP legislative resolution on the proposal for a regulation on cosmetic products, 24 March 2009
  6. Soter Nicholas A., Acute and chronic urticaria and angioedema, Journal of the American Academy of Dermatology, Volume 25, Issue 1, Part 2, July 1991, Pages 146-15
  7. Axelrod S, Davis-Lorton M, Urticaria and angioedema., Mt Sinai J Med. 2011 Sep-Oct;78(5):784-802.
  8. Belsito. D,V The diagnostic evaluation, treatment, and prevention of allergic contact dermatitis in the new millennium.  Journal of Allergy and Clinical Immunology Volume 105, Issue 3, March 2000, Pages 409-420
  9. Jeanne Duus Johansen, Peter J. Frosch, Jean-Pierre Lepoittevin (2010).Contact Dermatitis. Springer. Retrieved March 13.Σελ. 550-556, 2014.
  10. Nassif A, Chan SC, Storrs FJ, Hanifin JM.”Abnormal skin irritancy in atopic dermatitis and in atopy without dermatitis”. Arch Dermatol. Σελ. 130, November 1994.
  11. National Institute of Arthritis and Musculoskeletal and Skin Diseases (NIAMS),Handout on Health: Atopic Dermatitis (A type of eczema), May 2013, 29 July 2016.
  12. Elewski E.B., Hughey C.L., Parsons E.M., Διαφορική διάγνωση στη Δερματολογία, Μετάφραση Νικολαΐδου Η., Εκδόσεις Ιατρικές Κωνσταντάρας, Αθήνα 2007.
  13. Wahlberg  Jan E,  Patch Testing , Textbook of Contact Dermatitis , Springer Berlin Heidelberg,2001 , pp 435-468
  14. Nedorost Susan T, Generalized Dermatitis in Clinical Practice, Springer-Verlag , London, pag.1–3, 9,13–14, 2012
  15. E.Bruce Mitchell,MartinD Chapman, Basophils in allergen-induced patch test sites in atopic dermatitis, 2016.
  16. Matti Hannuksela, M.D., Department of Dermatology, University of Oulu, The repeated open application test (ROAT), April 1986.
  17. C.L Coh, Comparative study of TRUE Test and Finn Chamber patch test techniques in Singapore, February 1992.
  18. UdeyMarkC., MD, “Masked” Photopath  Tests1,  October 2016.
  19. ICAP group Kλαδική μελέτη Kαλλυντικά ,Κατηγορία Λοιποί κλάδοι Ελλάδα,Δεκέμβριος 2016,έκδοση 19
  1. Preud’homme L., Audrey Depues & Sophie Noiset, Cosmetic regulatory writing, Journal Of Medical Writing,  Volume 23, 2014 – Issue 3: Non-Clinical Health Writing , Pages 186-189 Published online: 11 Aug 2014
  2. Μουλοπούλου-Καρακίτσου Κ., Μαθαίνω να φροντίζω το δέρμα μου, Εκδόσεις ΒΗΤΑ ιατρικές, Αθήνα 2001.
  3. Regulation (EC) No 1223/2009 of the European Parliament and of the Council, Official journal of European Union, 2009
  4. Siegert W . ,Microbiological Quality Management for the Production of Cosmetics and Detergents , Cosmetics Preservatives , SOFW-Journal 138 | 11-2012, pag 2-4
  5. Καλύβας Γ. Πρακτικός οδηγός για την ορθή παραγωγή  και νόμιμη κυκλοφορία καλλυντικών προϊόντων με βάση την Ευρωπαϊκή και Ελληνική  Νομοθεσία, Επίσημο τριμηνιαίο περιοδικό της Ελληνικής Εταιρείας ΚοσμητολογίαςΤεύχος 32 ,  Οκτώβριος Νοέμβριος Δεκέμβριος 2013 σελ.8-10
  1. Καλύβας Γ. Πρακτικός οδηγός για την ορθή παραγωγή  και νόμιμη κυκλοφορία καλλυντικών προϊόντων με βάση την Ευρωπαϊκή και Ελληνική  Νομοθεσία, Επίσημο τριμηνιαίο περιοδικό της Ελληνικής Εταιρείας ΚοσμητολογίαςΤεύχος 32 ,  Οκτώβριος Νοέμβριος Δεκέμβριος 2013 σελ.7-9
  2. CPNP , European commission portal,Ανάπτυξη>sectors>cosmetics , last update 22/6/17.
  3. Nτζελβέ Αικ. , Μελέτη για τη στροφή της αγοράς στα φυσικά καλλυντικά ως συνισταμένη της αντίληψης του κοινού περί αγνότητας αυτών και του υποστηρικτικού marketing, 2008, ΠΜΣ Φαρμακευτικό marketing, Tμήμα Φαρμακευτικής, Πανεπιστήμιο Πατρών
  4. Γαλάνη Δ., Η στάση των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας των σούπερ μάρκετ. Μια εμπειρική έρευνα, 2012, ΠΜΣ Νέες αρχές διοίκησης επιχειρήσεων, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πανεπιστήμιο Πατρών
  5. Di Giovanni Carmen etal, Cosmetovigilance survey: Are cosmetics considered safe by consumers? Pharmacological Research , Volume 53, Issue 1, January 2006, Pages 16-21
  6. Groot AC etal, Adverse effects of cosmetics and toiletries: a retrospective study in the general population, Ιnt J Cosmet Sci. 1987 Dec;9(6):255-9.

Online ISSN 1011-6575

Άρθρα Δημοσιευμένα σε αυτό το Περιοδικό Καταχωρούνται στα:
Chemical Abstracts

Elsevier’s Bibliographic Databases: Scopus, EMBASE, EMBiology, Elsevier BIOBASE
SCImago Journal and Country Rank Factor

Articles published in this Journal are Indexed or Abstracted in:
• Chemical Abstracts
• Elsevier’s Bibliographic Databases: Scopus, EMBASE, EMBiology, Elsevier BIOBASE
SCImago Journal and Country Rank Factor

Άρθρα Δημοσιευμένα στην Επιθεώρηση Κλινικής Φαρμακολογίας και Φαρμακοκινητικής-Ελληνική Έκδοση
Articles Published in Epitheorese Klinikes Farmakologias και Farmakokinetikes-Greek Edition

Συντακτικη Επιτροπή-Editorial Board

ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ – ANNUAL SUBSCRIPTION
Γλώσσα Πλήρους Κειμένου –
Full Text Language
Ελληνικά – Greek
Παραγγελία – Αγορά –
Order – Buy
pharmakonpress[at]pharmakonpress[.]gr
pharmakonpress[at]pharmakonpress[.]gr

 

Προσθέστε στους σελιδοδείκτες το μόνιμο σύνδεσμο.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.