Τόμος 31 (2013) – Τεύχος 3 – Άρθρο 13 – Επιθεώρηση Κλινικής Φαρμακολογίας και Φαρμακοκινητικής-Ελληνική Έκδοση – Volume 31 (2013) – Issue 3 – Article 13 – Epitheorese Klinikes Farmakologias και Farmakokinetikes-Greek Edition

 

Τίτλος – Title

Η Μοτοκίνηση στην Ελλάδα: Προστατευτικός Εξοπλισµός, Τραυµατισµοί και Φυσικοθεραπεία

The Use of Motorcycle in Greece: Protective Equipment, Injuries and Physiotherapy

Συγγραφέας – Author

Βασιλική Αλεξανδρή1, Κλεονίκη Βαρυτιµίδου2, Ηλίας Καλλίστρατος3

1,2Τµήµα Φυσικοθεραπείας, Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυµα, Θεσσαλονίκη, 3Καθηγητής Φυσικοθεραπείας, Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυµα, Θεσσαλονίκη, Ελλάς

Vasiliki Alexandri1, Kleoniki Varytimidou2, Hlias Kallistratos3

1,2Department   of   Physical   Therapy, Alexander Technological Educational Institute of Thessaloniki, 3 Professor of Physical Therapy, Alexander Technological  Educational  Institute  of   Thessaloniki, Hellas

Παραπομπή – Citation

Αλεξανδρή,Β., Βαρυτιµίδου,Κ., Καλλίστρατος,Η. : Η Μοτοκίνηση στην Ελλάδα: Προστατευτικός Εξοπλισµός, Τραυµατισµοί και Φυσικοθεραπεία, Επιθεώρηση Κλιν. Φαρμακολ. Φαρμακοκινητ. 31: 243-248 (2013)

Alexandri,V., Varytimidou,K., Kallistratos,H. : The Use of Motorcycle in Greece: Protective Equipment, Injuries and Physiotherapy, Epitheorese Klin. Farmakol. Farmakokinet. 31: 243-248 (2013)

Ημερομηνία Δημοσιευσης – Publication Date
– – –
Γλώσσα Πλήρους Κειμένου –
Full Text Language

Ελληνικά – Greek

Παραγγελία – Αγορά –
Order – Buy
Ηλεκτρονική Μορφή: pdf (15 €)
Digital Type: pdf (15 )
pharmakonpress[at]pharmakonpress[.]gr
Λέξεις κλειδιά – Keywords

Τροχαία ατυχήµατα, Φυσικοθεραπεία, προστατευτικός εξοπλισµός, κρα- νιοεγκεφαλικές κακώσεις, κακώσεις σπονδυλικής στήλης

Neurological rehabilitation, protective equipment, spinal cord injuries, helmet, motorcycle accidents
Λοιποί Όροι – Other Terms

Άρθρο

Article

Περίληψη – Summary

Η µετακίνηση µε µοτοσυκλέτα παρέχει αρκετά πλεονεκτήµατα στους κατόχους, όπως αίσθηση ελευθερίας, άµεση επαφή µε το περιβάλλον, άνετη µετακίνηση, εύκολο παρκάρισµα, αλλά και κίνδυνο σε περίπτωση πτώσης ή σύγκρουσης. Η χρήση  προστατευτικού εξοπλισµού βοηθάει τους αναβάτες να περιορίσουν τις συνέπειες ενός ατυχήµατος. Η χρήση αυτού του εξοπλισµού καταγράφηκε σε ειδικό έντυπο µε τη παρατήρηση 550 ατόµων (οι 50 ήταν ταχυµεταφορείς), στην πόλη της Θεσσαλονίκης, το καλοκαίρι του 2012. Στο έντυπο κατεγράφησαν το φύλο και η ηλικιακή κατηγορία του αναβάτη και του συνεπιβάτη, ο κυβισµός του δικύκλου,   η ύπαρξη κράνους και άλλων µέσων προστασίας. Τα αποτελέσµατα έδειξαν ότι µόνο το 67% των αναβατών  και το 26% των συνεπιβατών φορούσαν κράνος.  Το  30% εκ των οποίων φορούσε half-face κράνος και το 70% fullface. Από τους ταχυµεταφορείς µόνο το 48% φορούσε κράνος. Ηλικιακά, ενδιαφέρον είχε ότι οι νέοι φορούσαν κράνος σε µεγαλύτερο ποσοστό από τους ενήλικες (νέοι 70% – µεσήλικες 65%). Στον υπόλοιπο εξοπλισµό τα αποτελέσµατα ήταν απογοητευτικά, καθώς µόνο το 0,4% φορούσε γάντια και µόνο το 1% µπουφάν. Φαίνεται ότι οι Έλληνες οδηγοί µοτοσυκλέτας δεν λαµβάνουν σοβαρά υπόψη τους τις συνέπειες ενός ατυχήµατος και υπάρχει ακόµα πολύς δρόµος για την τροποποίηση της οδικής τους συµπεριφοράς. Οι συνέπειες µιας κρανιοεγκεφαλικής κάκωσης χρήζουν µεγά- λης ιατρικής και ασφαλώς φυσιοθεραπευτικής φροντίδας.

Moving with a motorcycle provides several advantages to holders such as the sense of freedom, direct contact  with the environment,  convenient  transportation, easy parking but also the danger in case of a fall or collision. Using protective equipment helps riders to eliminate the consequences of an accident. This was recorded on a special form after the observation of 550 people (50 couriers), in Thessaloniki in the summer of 2012. The gender, age of the rider and passenger, the cubic capacity of the motorcycle, the existence of helmets and other protective devices were recorded. The results showed that only 67% of riders and 26% of fellow passengers wore helmets, from those 30% wore half-face helmet, while 70% full face helmet. Only 48% of couriers wore helmets. The most interesting part was that young people (70%) wore helmets at a higher rate than adults (65%). The use of the rest of the equipment was disappointing, as only 0.4% wore gloves and only 1% jacket. It seems that Greek motorcyclists don’t take seriously the consequences of an accident and they are still a long way from changing their driving behavior.  The consequences of a head injury require major medical and physiotherapy care.

Αναφορές – References
1. Skalkidou A., Petridou E., Papadopoulus F.C., Dessypris N., Trichopoulos D.: Factors affecting motorcycle helmet use in the population of Greater Athens, Greece. Prev. 5: 264-267 (1999)

2. Γιαννής Γ., Λαΐου Α., Βαρδάκη Σ., ∆ραγοµάνοβιτς Α., Παπαδηµητρίου Ε., Κανελλαΐδης Γ.: Χρήση ζώνης ασφαλείας και κράνους στην Ελλάδα. Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Αθήνα, 2009

3. National Highway Traffic Safety Administration. Motorcycle Safety. U.S. Department of Transportation, 2007

4. ΕSUM-European Safer Urban Motorcycling. Προστατευτικός εξοπλισµός για αναβάτες. ∆ιαθέσιµο στον διαδικτυακό τόπο:esum.eu

5. McKinlay W.W., Brooks D.N., Bond M.R., Martinage D.P., Marshall M.M. The short-term outcome of severe blunt head injury as reported by relatives of the injured persons. Neurol. Neurosurg. Psychiatry 44: 527-533 (1981)

6. Γαζούλης, Θ. Τροχαία ατυχήµατα και δίκυκλο. Ερευνητικός χώρος: Ελλάδα (1995)

7. Carr J., Shepherd R.: Neurological rehabilitation, Optimizing Motor Performance. Edinburgh: Robert Stevenson House, 1998

8. Τσούκας Ε. Φυσικοθεραπευτική αντιµετώπιση ασθενών µε κρανιοεγκεφαλική κάκωση. Ioanninamed, 2011

9. Hooker S.P., Well C.L.: Effects of low and moderate intensity training in spinal cord injured persons. Sci. Sports Exer. 21: 18-22 (1998)

10. Βασιλάκος Ε.Κ., Βερόγκος Α.Κ., Κακαδιάρης Θ.Γ., Ποριώτης Ν.Θ., Σαξιώνης Σ.Ν., Τσούφης Ι.Β., Θεωρητική εκπαίδευση υποψήφιων οδηγών µοτοσυκλετών. Υπουργείο µεταφορών και επικοινωνιών. Αθήνα (1998)

11. Vis M.A., Eksler V. (Eds.): Road Safety Performance Indicators: Updated Country Comparisons. Deliverable D3.11a of the EU FP6 project SafetyNet. (2008)

12. Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου και Περιηγήσεων  ΕΛΠΑ (1998) ∆ιαθέσιµο στο διαδικτυακό τόπο:www.elpa.gr

13. Motoτρίτη. Έρευνα αναβάτη: Εξοπλισµός ασφάλειας, Μέρος Ι. (2012) www.mototriti.gr

14. Batsiou S., Trikkos O., Dafnis P., Tofas T.: Exercise and Individuals with Spinal Cord. Injury Inquiries in Sport & Physical Education 6(1): 56-66 (2008)

Online ISSN 1011-6575

Άρθρα Δημοσιευμένα σε αυτό το Περιοδικό Καταχωρούνται στα:
Chemical Abstracts

Elsevier’s Bibliographic Databases: Scopus, EMBASE, EMBiology, Elsevier BIOBASE
SCImago Journal and Country Rank Factor

Articles published in this Journal are Indexed or Abstracted in:
• Chemical Abstracts
• Elsevier’s Bibliographic Databases: Scopus, EMBASE, EMBiology, Elsevier BIOBASE
SCImago Journal and Country Rank Factor

Άρθρα Δημοσιευμένα στην Επιθεώρηση Κλινικής Φαρμακολογίας και Φαρμακοκινητικής-Ελληνική Έκδοση
Articles Published in Epitheorese Klinikes Farmakologias και Farmakokinetikes-Greek Edition

Συντακτικη Επιτροπή-Editorial Board

ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ – ANNUAL SUBSCRIPTION
Γλώσσα Πλήρους Κειμένου –
Full Text Language
Ελληνικά – Greek
Παραγγελία – Αγορά –
Order – Buy
Ηλεκτρονική Μορφή: pdf (70 €) –
Digital Type: pdf (70 €)
pharmakonpress[at]pharmakonpress[.]gr
Έντυπη Μορφή (70 € + έξοδα αποστολής)
Printed Type (70 € + shipping)
pharmakonpress[at]pharmakonpress[.]gr
Προσθέστε στους σελιδοδείκτες το μόνιμο σύνδεσμο.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.